Sponsor DH2011

maandag 29 november 2010

Hoenderloo & Holterbergclassic


De afgelopen 2 weken naar een tweetal veldtoertochten geweest, te weten Hoenderloo en de Holterbergclassic, Beide ritten waren circa 75 km, maar de omstandigheden waren behoorlijk verschillend.

Hoenderloo 75km.

Samen met een fietsmaat Krijn afgereist naar Hoenderloo. We waren daar niet alleen, zelfs een kleine 1.500 man en vrouw ging van start. Het was lekker weer en niet al te koud, wel wat wind. Ook een aantal duchennerijders en leden van TVZ en WTC Zeewolde. Om lekker aan m`n duurvermogen te werken koos ik voor de 75km, maar het tempo was voor mijn doen fors.
De snelle mannen moest ik desondanks laten gaan maar na met een gemiddelde van 23km/uur was ik na 3 uur en een goed kwartier weer terug. M`n hartslag lag met 151 best hoog en de benen waren op na afloop. Onderweg genoten van het mooie parcours en nog even meegereden met de mannen van MMKH uit Putten!


Holterberg Classic 75km.

Ook hier weer met een fietsmaat Marc afgereisd naar het koude Oosten. Met een temperatuur van -7C was het vrij fris aan de start en het werd niet warmer dan -1C. Voor de start nog even gewacht op Anouk (ook Duchenne 2009) en samen met nog 2 Duchennerijders vertrokken we over de harde snelle paden. In aanvang had ik het even zwaar en het parcours was ronduit saai (asfalt en rechtuit zover je kon kijken). Later werd het beter en al snel kwam de techniek mij van pas. De bevroren sporen zorgen voor de selectie laten we maar zeggen! In deze rit kwamen de meest mooie paden in de tweede helft en hier was het hoogteverschil ook mooi opgenomen in het parcours. Nog even meegereden met mannen van Skill Shimano en Rabo, maar dat ging toch wel een tandje te snel. Op m`n tandvlees in het wiel de berg op en dat lag niet alleen aan de veldritfiets versus mountainbike. Wat rijden die mannen met speels gemak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten